Wednesday, November 17, 2010

How to study better?-چگونه بهتر درس بخوانیم

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که می گویند وقتی احساس خوبی دارم که : 1 -در درس ها موفق باشم2 -در امتحانات موفق شوم 3 -در کنکور موفق شوم 4 -شغل خوبی داشته باشم و غیره این شرط ها شرط های دیگری هم به دنبال خواهند داشت. به جای احساس خوبی خواهم داشت بگویید: همین حالا نسبت به خود احساس خوبی دارم زیرا: 1 -با خود صادق هستم 2 -خودم را و نقاط ضعف خود را می شناسم3 -از سلامتم امروز محافظت کردم 4 -به دوستم کمک کردم5 -سعی خودم را در یاد گیری درسم داشتم. آیا این جملات احساس بهتری به شما نمی دهند؟! تا اینکه درک از خود را به زمانی در آینده دور به تعویق بیندازید؟. استحقاق آن را دارید که همین احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید و هر لحظه که به خاطر موقعیتتان به خود می بالید به خود قدرت خواهید داد تا قدم بعدی را به سوی رشد و موفقیت بر دارید
چگونه اعتماد به نفس بدست آوریم؟!... آیا فکر می کنید همه افرادی که در حال حاضر موفق هستند از روز نخست و در هر کاری موفق بوده اند؟ برای بدست آوردن موفقیت نباید فکر کنید هر کاری که انجام می دهید باید از همان اول بهترین باشد وگرنه موجب تمسخر واقع خواهید شد. که اگر این فکر را بکنید هیچ وقت کاری انجام نمی دهید. شاید شما هزاران آرزو در خود پرورش داده اید ولی برای دست یافتن به آن ها تلاشی انجام نمی دهید و در جواب سوال چرا ؟ می گویید نمی دانم چطور شروع کنم! و یا الان موقع خوبی نیست و یا به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارم. باید در جریان کار قرار گیرید تا اعتماد به نفس لازم را بدست آورید .اگر منتظر معجزه ای هستید که اعتماد به نفس در شما ظهور کند انتظار بیهوده ای هست. برای تحقق یافتن آرزو هایمان باید تلاش کنیم و خب شکست هم شاید بخوریم!! که این شکست به جای اینکه سد راه ما شود اعتماد به نفس ما را قوی تر کرده- خود را می شناسیم و سعی می کنیم دیگر اشتباه گذشته تکرار نگردد
با تشکراز خانم مژگان طیبی

No comments: